Sabtu, 14 September 2013

KONDOM ALAT SEKS

Sebagian besar masyarakat masih menganggap kondom sebagai alat seks. Maka ramai pula yang mengaitkan kondom dengan pelacuran. Padahal, kondom telah terbukti sebagai alat yang efektif untuk mencegah penularan HIV serta infeksi menular seksual  sehingga tidak lagi menjadi sekadar alat seks.




Seharusnya kondom sudah dianggap sebagai alat kesihatan, bukan alat seks.

Kebanyakan dari kita, baik suami atai isteri masih malu-malu untuk membeli kondom. Isteri suruh suami manakala suami pulak menyuruh isteri. Kenapa harus malu membeli alat kesihatan ?

Penggunaan kondom  akan mengurangi tingkat penyebaran penyakit yang menularannya melalui hubungan seksual, seperti HIV dan jangkitan (jika pasangan berisiko).
Jika menggunakan dengan betul, kondom sangat berkesan untuk mengurangkan jangkitan risiko terkena HIV semasa persetubuhan. Menggunakan kondom juga memberi perlindung daripada penyakit kelamin , dan perlindungan dari mengandung. Melalui ujian makmal , kondom lateks sangat berkesan menyekat jangkitan HIV kerana pori-pori dalam kondom lateks terlalu kecil untuk membenarkan virus melaluinya.

Kondom juga amat efektif untuk mencegah kehamilan.

Berbanggalah ketika membeli kondom, jangan rasa malu. Ia menunjukkan yang anda bertanggungjawab dan yakin tentang kesedaran perancang keluarga dan jangkitan penyakit kelamin. Ia boleh jadi lebih seronok pergi membeli-belah kondom dengan pasangan anda. Sekarang ini, ia lebih mudah membeli kondom melalui internet.

Berbincanglah dengan pasangan anda tentang kondom.cara guna, bentuk yang sesuai agar hubungan seks anda bertambah intim semasa menggunakan kondom.Ia boleh jadi benar-benar seksi jika pasangan  anda membantu anda meletakkan kondom pada zakar anda atau anda lakukannya bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin