Khamis, 5 September 2013

TANDAS PELAJAR PEREMPUAN DI NEGARA CHINA








Di China Sebuah Universiti telah mengenakan undang undang baru dan pelik untuk mahasiswi mereka,Pelajar perempuan Perlu kencing berdiri bagi mengatasi masalah pembaziran air di universiti tersebut

Ini berikutan sebanyak 6,000 milimeter air telah digunakan oleh para pelajar dan kakitangan universiti tersebut,hanya unutk flush mereka terpaksa menggunakan 300 milimeter air..


























Setelah pening bagaimana untuk menyelasaikannya pihak universiti telah memperkenalkan tandas berdiri untuk pelajar perempuan

walaubagaimanapun tandas ini mendapat banyak reaksi yang kurang menyenangkan oleh pelajar wanita,Namun pihak universiti berkeras menyatakan ini adalah kaedah terbaik untuk menjimatkan air

dengan kaedah ini mereka boleh menjimatkan sebanyak 160 tan air..


Rupanya setiap tandas wanita itu telah dibekalkan sejenis kertas yang direka khas bagi membolehkan sisa kumuhan mereka disalirkan terus dari vagina ke dalam mangkuk tandas yang disediakan.
















Kertas itu kemudian boleh dibuang ke dalam tong sampah di dalam tandas itu.



























Adakah anda sedang mencari kerja dan baru mendapat ijazah? Klik = Sini

Memang ia satu idea yang karut tetapi tidak bagi pentadbir universiti itu, malah mereka tidak menolak kemungkinan mengembangkan lagi tandas seumpama itu di masa hadapan.
Bagi membuatkan wanita lebih ‘tenang’, tandas berdiri wanita itu dicat dengan warna yang lembut serta dihias dengan lukisan bunga-bungaan.
Salah seorang siswi yang ditemui selepas menggunakan tandas itu memberitahu;
” Bila saya masuk dalam tandas berdiri itu, dekat dua tiga minit ‘mencuba’ tetapi masih tak boleh ‘keluar’. Rasanya kena berlatih banyak kali baru boleh menyesuaikan diri,” katanya sambil malu-malu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin