Ahad, 8 September 2013

MALAYSIA ADALAH SEBUAH NEGARA DAYUS DAN PENGECUT.

Saya rakyat malaysia yang berketurunan thai mengutuk perbuatan kerajaan malaysia yang tidak menggunakan bahasa kebangsaan iaitu bahasa malaysia,Kerajaan malaysia sudah lupa semenjak kedatangan pihak british ke asia tenggara termasuk tanah melayu yang di jajah oleh puak inggeris sepatutnya kerajaan malaysia harus menggunakan bahasa ibunda iaitu bahasa melayu bukan tidak boleh menggunakan bahasa inggeris boleh tapi ada batasannya.kita kena ingat semasa tanah melayu di jajah oleh puak inggeris dan jepun tanah melayu apa yang ada semua di ambil oleh puak inggeris.Bagi saya kerajaan malaysia adalah yang tidak sedarkan diri bahawa negara tanah melayu di kuasai oleh puak inggeris segala harta warisan negara di bawa balik oleh pihak british hanya tinggal replika sahaja.Kerajaan malaysia kacang lupa kulit tidak sedar bahawa negara tanah melayu di perhamba oleh pihak british pada ketika itu.Kita kena ingat semasa nenek moyang kita dulu memperjuangkan kemerdekaan negara dari cengkaman penjajah british di asia tenggara termasuk tanah melayu.Lihat negara india gandhi adalah satu perjuangan untuk membebaskan dari cengkaman penjajah kuasa asing.Bagi saya malaysia adalah dayus dan pengecut kerana menguasai bahasa asing di negara malaysia.Sepatutnya bangsa asing boleh menguasai bahasa ibunda iaitu bahasa malaysia tidak sepatutnya cina menguasai bahasa inggeris,Pada pendapat saya sepatutnya bahasa kebangsaan lebih di utamakan dahulu.Kita lihat seperti negara jiran iaitu Thailand mereka menguasai bahasa ibunda tidak kira sama ada cina,sikh,islam dan buddha semua percakapan dan komunikasi dalam bahasa thai.Kita perlu menggunakan bahasa ibunda iaitu bahasa malaysia,Jangan bahasa malaysia di pinggirkan oleh bangsa asing iaitu kaum cina.Kerajaan malaysia adalah sebuah negara yang bodoh dan pengecut tidak sedar diri bahawa negara tanah melayu pernah di jajah oleh kuasa asing iaitu british. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin