Ahad, 29 September 2013

ISU PENGGUNAAN PARABOLA TVRO

Pihak kerajaan dan Astro perlu berfikir dalam soal isu pengharaman penggunaan Parabola Asing terutama sekali di Sabah dan Sarawak. Isu terbaru adalah pengharaman dan denda  terhadap penggunaan parabola asing,  atas alasan berikut:-
  • Golongan muda yang mudah terpengaruh apabila menonton siaran televisyen yang mengandungi unsur lucah
  • Siaran yang berbentuk hasutan
Bagi saya pengguna parabola asing adalah terdiri daripada pelbagai golongan ba...
Persoalan sekarang adalah  kenapa ramai memasang parabola asing terutama di Sabah dan Sarawak?
1. Bayaran perkhidmatan Astro bagi saya amat mahal, walaupun kita melanggan pekej         
    murah    namun kita akan terkejut dengan "Hidden Payment" yang kenakan dalam bill.
           2. Kita boleh menikmati banyak channel dari luar negara.

           3. Bayar hanya sekali seumur hidup tak perlu pening tentang bil bulanan.
           4. Siaran berbayar yang ada sekarang ini pun, dah ketinggalan dari segi masa. 
          
           5. harga parabola antaranya  RM400 atau RM500, dan boleh di pasang  di mana-mana di   
               
                Malaysia.  Undang-undang fikir kemudian.
Kerajaan dan Astro perlu memikirkan soal perkhidmatan yang sangat mahal ini. Jangan hanya memikirkan untung berlebihan. Apa yang perlu adalah biaralah perkhidmatan Astro ini mesra kepada rakyat terutama sekali di Sabah dan Sarawak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin