Rabu, 15 Jun 2011

KERETA DAN MOTORSIKAL.


1.Pastikan minyak penuh dan segala keperluan asas diperiksa.

2.Lihat peta dan tandakan jalan-jalan utama yang akan dilalui bagi memudahkan perjalanan dan tidak mungkin sesat.

3.Beritahu keluarga atau teman karib ke mana destinasi dan waktu bilakah kamu dijangka pulang.

4.Kuncikan kereta dan naikkan cermin kereta sewaktu memandu.

5.Jangan letakkan kereta di tempat gelap atau tempat sunyi.

6.Jika mengantuk dan perlukan rehat, berhentilah di kawasan balai polis atau i tempat yang ramai orang.

7.Jangan singgah merata tempat. Singgah la apabila perlu sahaja.

8.Apabila kembali semula ke kereta setelah singgah di mana-mana, pastikan kunci kereta telah berada di tangan.

9.Jangan menumpang seseorang yang tidak kamu kenali. Jika dia dalam kesusahan, hubungi polis atau hospital berhampiran.

10.Belajarlah cara-cara asas megendalikan kereta sewaktu kecemasan seperti memeriksa angin tayar, menukar tayar dan sebagainya.

11.Jika kereta rosak di jalanan dan seseorang datang menawarkan pertolongan, jangan secepatnya membuka pintu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin