Khamis, 16 Jun 2011

MENGERATKAN LAGI HUBUNGAN KAUM DI NEGARA MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai menyeru kepada masyarakat satu malaysia supaya dapat mempereratkan lagi hubungan antara kaum di malaysia tidak kira sama ada bangsa atau ugama kita sebagai rakyat satu malaysia tetap memperkukuhkan lagi hubungan kaum di malaysia,serta kepercayaan masing-masing agama,kita tidak boleh mempermainkan sesuatu isu ugama kerana sensitif dan boleh mengakibatkan pergaduhan seperti 13 Mei.Kita perlu ingat sebelum membuat sesuatu perkara.Kita sebagai negara yang merdeka dan maju harus menunjukkan tolenrasi rakyat satu malaysia boleh mencampur pelbagai bangsa dan agama.Tunjukkan bukti kepada dunia bahawa kita satu malaysia boleh duduk sebumbung.Kekalkan persahabatan antara kaum,etnik dan budaya di malaysia. SALAM SATU MALAYSIA,SATU JIWA,SATU NEGARA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin