Sabtu, 25 Jun 2011

MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYAT SATU MALAYSIA MENGGUNAKAN PARABOLA ANTARABANGSA DI MALAYSIA.

Parabola akan jadi SEJARAH?







Bagi pandangan saya tidak adil pihak komunikasi merampas parabola pada hal rakyat malaysia juga ingin membeli dan melihat siaran luar negara.Bagi saya kerajaan malaysia adalah cukup menzalimi kepada rakyat dan tidak memberi peluang kepada rakyat satu malaysia melihat perkembangan siaran dari luar negara.saya sebagai rakyat malaysia ingin memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya membenarkan rakyat satu malaysia menggunakan parabola antarabangsa di negara malaysia.Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai berasa hairan kenapa negara malaysia tidak di benarkan pada hal negara-negara lain pun boleh di pasang di beri lesen dengan secara yang sah.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia memang cukup tak guna dan tidak memberi peluang kepada rakyat satu malaysia menggunakan parabola hanya melihat astro sahaja setiap bulan kena bayar tapi siaran satu pun tak bagus.Kerajaan malaysia hanya mementing diri sendiri tidak mementing rakyat.Bagi pandangan saya kebanyakkan menteri semua pasang parabola kenapa di beri istimewa pada hal rakyat tidak boleh sepatutnya memberi sama adil kepada rakyat satu malaysia.Saya pun ingin membeli parabola dan memasang parabola di kediaman saya.Saya berharap supaya Dato Sri Utama Rais Yatim dapat memberi kebenaran untuk memasang parabola antarabangsa di negara malaysia pada 2012 nanti. Saya juga berharap kementerian penerangan dan komunikasi dapat membenarkan rakyat satu malaysia menggunakan parabola pada 2012 di negara malaysia.Bagi pandangan saya tidak sepatutnya pihak komunikasi merampas parabola,rakyat malaysia juga ada hak membeli parabola dan memasang kediaman masing-masing.Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan supaya memberi peluang kepada rakyat satu malaysia menggunakan parabola antarabangsa di negara malaysia,rakyat juga membayar hasil cukai kepada kerajaan serta memilih pemimpin negara malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin