Khamis, 24 Disember 2009

ANGGOTA TENTERA PERLU MENJAGA NAMA BAIK DALAM SATU PASUKAN.

Saya sebagai anggota tentera wataniah ingin berkongsi bersama melalui laman blog ini adalah untuk memberitahu kepada anggota tentera perlu menjaga nama baik dalam satu pasukan tentera.Sepatutnya pihak tentera menjalankan tugas dengan adil dan amanah kepada rakyat serta menjaga keamanan negara,Baru-baru ini saya melihat di dalam surat khabar mengenai berita kehilangan enjin pesawat tidak sepatutnya pihak tentera membuat seperti ini kerana menjatuh nama baik serta maruah dalam satu pasukan tentera udara di raja malaysia.Kita sebagai satu pasukan tentera perlu menjaga nama baik serta dispilin anggota tentera.Sebagai anggota tentera perlu menonjolkan satu tauladan yang baik kepada badan-badan kerajaan yang lain bahawa tentera tidak menerima sebarang rasuah serta tidak mencuri segala harta hak ketenteraan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin