Selasa, 15 Disember 2009

MEMBERI PELUANG KEPADA MASYARAKAT MELAYU MEMBUAT PERNIAGAAN.

Saya sebagai rakyat tidak berpuas hati di atas sikap bandaran tidak memberi peluang kepada masyarakat melayu untuk berniaga,Saya berasa bersimpati ke atas orang melayu kerana mereka mencari nafkah rezeki yang halal tapi di kena rampas serta di ambil tindakan terhadap perniaga beginikah sikap bandaran tidak menolong orang melayu membuat perniagaan yang halal,Bagi saya tidak sepatutnya pihak bandaran membuat undang-undang seperti ini.Kenapa masyarakat cina tidak mengambil tindakan yang lebih tegas lagi?.Seperti contoh di perak road,pulau pinang banyak sampah sarap serta makanan yang di buang kenapa pihak bandaran tidak mengambil tindakan terhadap peniaga berbangsa yang berketurunan cina.Sebenarnya majlis bandaran yang dengki dan khianat terhadap sesama bangsa sendiri serta tidak memberi peluang kepada masyarakat orang melayu mencari nafkah yang halal untuk menyara keluarga yang mempunyai anak yang ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin