Selasa, 29 Disember 2009

REMAJA MASA KINI HARUS MENGHORMATI ADAT RESAM DAN AGAMA ISLAM.

Saya sebagai rakyat ingin memperbincangkan mengenai masalah anak-anak muda masa kini dari segi kelakuan remaja masa kini terutamanya remaja melayu,kebanyakkan remaja masa kini tidak menghormati,kurang sopan,adat resam dan tidak menghormati agama islam,baru-baru ini di selangor antara lelaki dan perempuan bercumbu-cumbuan di tempat yang gelap kawasan masjid,kita sebagai orang islam harus menjaga tatasusila dan berdispilin harus memeliahara adat resam dan agama islam.Sebagai umat islam harus mengikuti undang-undang Allah S.W.T dan takut kepada Allah.Remaja masa kini tidak takut kepada hukum-hakam Allah dan ikut sesuka hati,melakukan maksiat dengan secara haram dan pembuangan bayi secara yang terbuka.Kita sebagai masyarakat melayu patuh dan taat ajaran islam serta mengikut perintah Allah.Remaja perlu insaf dan takut kepada Allah tidak melakukan perbuatan yang tidak di sukai oleh Allah.Ingatlah Allah Maha Esa dan Maha Pengampun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin