Sabtu, 26 Disember 2009

MISKIN DAN KAYA ANUGERAH ALLAH SWT.

Kita sebagai umat islam haruslah bersyukur kepada Allah S.W.T kerana di beri rezeki serta pangkat yang halal,Sebagai umat islam haruslah menolong kepada orang miskin atau orang yang kurang upaya janganlah menghina dan sombong memberi pertolongan kepadanya sekiranya memerlukan bantuan.Agama islam mengajar kita berbuat baik serta menghormati kepada kedua ibu-bapa,guru dan masyarakat.Kita tidak boleh sombong dan menghina kepada orang miskin kerana ia adalah anugerah tuhan kepada hambanya.Tapi sekarang orang kaya telah pun berlagak sombong dan riak sekiranya orang miskin tidak boleh masuk dalam sesuatu majlis perkahwinan atau sebagainya.Bagi saya semuanya sama tidak kira sama ada kaya atau miskin ia adalah sama dan di beri oleh Allah S.W.T.Pada pendapat saya semua anugerah tuhan yang di berikan kepada kita dari segi pangkat dan darjat itu atas diri-sendiri.Kita sebagai hamba sepatutnya bersyukur kepada Allah S.W.T,tidak lebih dari pada itu semuanya adalah kuasa yang maha esa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin