Khamis, 24 Disember 2009

SALASILAH LATAR BELAKANG NARONGCHAI SUNTHAI.

Nama saya ialah Mohd Fairuz,nama thai Narongchai Sunthai asal keturunan saya ialah melayu kacukan siam malaysia dan saya berasal dari utara kedah,tempat lahir saya ialah Hospital Besar Alor Setar,Kedah.Saya memang berminat pelajaran dalam bahasa thai,bidang kesusasteraan thai,tomoi siam untuk menjaga ketahanan diri dari musuh dan tarian tradisional kerana tariannya sangat unik dan cantik.Walaupun saya sebagai rakyat siam keturunan thai malaysia memang saya bangga di samping itu saya hendak ikut seperti tok nenek saya yang berketurunan siam malaysia.Abang tok saya ialah Deng Sararaks seorang petugas pejabat thai konsul di pulau pinang.Saya hendak ikut seperti tok perempuan saya iaitu Maesau bernikah dengan tokwan iaitu Che Kassim Bin Mansor bekas seorang Ketua Pengarah Bomba Negeri Kedah dan Perlis.Saya adalah keluarga yang berketurunan yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin