Rabu, 9 Disember 2009

PERBEZAAN TAYANGAN GAMBAR LAMA DENGAN BARU.

Saya sebagai peminat setia gambar P.Ramlee memang cukup menakjubkan berbanding pengambaraan filem sekarang kerana kebanyakkan cerita yang tidak masuk akal ada yang cerita merepek,merapu dan lain-lain.Sebagai satu contoh gambar p.ramlee walaupun gambar lama ada jalan cerita yang boleh faham seperti penarik beca antara orang kaya dengan orang miskin,sarjan hassan mengisahkan penduduk tentera jepun di tanah melayu,Do Re Mi dan lain-lain lagi.Saya sebagai peminat setia p.ramlee susah hendak mendapat seperti p.ramlee kerana pengambaran banyak jasa kepada negara serta pengambaraan untuk semua masyarakat satu malaysia yang menonton rancangan p.ramlee.Sebagai manusia harus di kenang jasa Allahyarham Tan Sri P.Ramlee kerana ia adalah salah seorang seniman agung pengambaran filem melayu pada masa ketika itu,Allahyarham juga boleh bermain muzik,menyanyi,pelakon,lawak dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin