Jumaat, 25 Disember 2009

JAGA NILAI-NILAI MURNI PERPADUAN KAUM DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat ingin memberi nasihat kepada semua masyarakat satu malaysia supaya dapat memperkukuhkan dan memupukkan lagi hubungan silaturrahim antara satu sama lain.Biarlah kita duduk dengan aman tanpa bergaduh,membunuh dan sebagainya.Saya berharap kepada rakyat satu malaysia memupukkan semangat perpaduan kaum di Malaysia dengan menghormati adat,agama dan adat resam,Negara kita ada berbilang kaum dan etnik biarlah kita duduk dengan aman dan tenteram serta agama dan kepercayaan masing-masing.Justeru itu saya sebagai keturunan siam malaysia berdoa kepada tuhan supaya negara kita di jauhkan segala malapetaka di negara ini.Biarlah kita duduk dengan secara yang aman hingga ke anak cucu dan ke mati,tidak seperti negara-negara lain sentiasa berlaku pergaduhan,pembunuhan dan lain-lain lagi.Semoga negara kita aman,tenteram dan kemakmuran rakyat satu malaysia,Biarlah kita sebagai masyarakat berlainan dan berbeza warna kulit,agama duduk dengan aman dan makmur.Jika boleh hindarkan sikap negatif untuk membencikan hubungan kaum dan etnik di malaysia,tanamkan jiwa kita satu malaysia.Walaupun berlainan agama bangsa biarlah kita sebagai masyarakat jangan sikap benci-membenci adakan sikap tolenrasi antara kaum dan etnik,adakan satu acara yang boleh membawa ke arah kebaikan suasana kaum di malaysia untuk kebaikan kita bersama.Saya berharap supaya negara kita tidak berlaku pergaduhan seperti negara-negara yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin