Selasa, 15 Disember 2009

JABATAN PERTAHANAN AWAM MEMANG TAK GUNA

Saya sebagai rakyat menyuarakan kepada pihak jabatan pertahanan awam perlu mengambil perkara yang serious kerana kebanyakkan anak-anak muda yang berminat untuk menyertai anggota sukarela di sebabkan kawad gagal,Bagi saya tidak sepatutnya pihak jabatan pertahanan awam membuat undang-undang seperti ini.Saya sungguh bersimpati kepada nasib anak-anak muda yang berminat untuk menyertai anggota sukarela JPA tapi tidak memberi peluang kepada generasi yang muda,sepatutnya pihak berwajib mahu mengambil perkara yang serious.Cuba kita lihat bangsa cina mereka menolong bangsa untuk masuk aktiviti-aktiviti yang bermanfaat,tapi kita ada badan sukarela tidak mahu mengambil anak bangsa menyertai program ini.Sebenarnya jabatan pertahanan awam memang tidak mahu mengambil berat tentang nasib bangsa melayu dalam aktiviti yang bermanfaat demi masa depan anak bangsa dan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin