Ahad, 27 Disember 2009

PENGHARAMAN ROKOK DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat membantah penjualan rokok di malaysia kerana rokok boleh membawa maut serta kesihatan kita tidak sihat.Saya hairan kenapa kerajaan malaysia galakan kepada rakyat untuk membeli rokok sepatutnya kerajaan mengharamkan penjualan rokok di malaysia,ini tidak memberi satu tarikan dan galakan kepada rakyat membeli rokok.Sebagai contoh mercun boleh di haramkan kenapa rokok tidak boleh di haramkan,di sebabkan kerajaan malaysia mahu keuntungan besar dari hasil pengutipan cukai,Sama ada rakyat hendak mati atau tidak itu terpulang kepada masing-masing asalkan mendapat hasil keuntungan,itu sahaja kerajaan tahu!.Sepatutnya kerajaan malaysia mahu haramkan rokok sejak dari dulu lagi.Saya berharap agar kerajaan dapat mengharamkan penjualan rokok di malaysia.Bagi saya sepatutnya rokok di haramkan di malaysia sejak dari dulu lagi.Kebanyakan anak-anak muda sekarang berani menghisap rokok di hadapan kedua orang tua tidak menghiraukan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin