Rabu, 9 Disember 2009

KESAN-KESAN YANG BOLEH MEMBAWA MAUT

Saya sebagai rakyat malaysia memberi pandangan kepada pihak berkenaan iaitu dadah dan rokok adalah kesan yang boleh membawa maut,sekiranya rokok boleh menyebabkan paru-paru serta boleh menyebabkan penyakit jantung.Bagi pandangan saya sepatutnya penjualan rokok di haramkan di malaysia.Tapi ada segelintir peniaga yang menjual rokok kanak-kanak yang berusia 11-17 tahun,Bagi remaja tidak kira lelaki atau perempuan dengan secara yang terbuka tanpa berasa segan silu atau malu menghisap rokok di sekitar tempat awam.Pada pendapat saya sepatutnya kementerian perdagangan mengharamkan penjualan rokok di malaysia.Kebanyakkan remaja masa kini banyak membazirkan wang kerana membeli rokok dan minuman keras,Jika boleh pihak yang berkenaan mengambil satu tindakan yang baru untuk menghapuskan penjualan rokok di Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin