Isnin, 6 Jun 2011

MEMANSUHKAN LAMPU MOTOR DI HADAPAN DAN TIDAK PERLU DI GUNAKAN DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai ingin membincangkan mengenai isu pemansuhan lampu motor di hadapan dan tidak perlu di gunakan di malaysia.Bagi saya merugikan pembaziran tenaga elektrik motor,oleh itu sekiranya buka lampu motor di hadapan akan rugi tenaga elektrik.Bagi pandangan saya lampu motor hanya wajib di buka pada waktu malam dan subuh sahaja,Ini tidak sentiasa kena buka lampu motor.Adakah kerajaan malaysia menggantikan semula lampu motor,bateri dan lain-lain lagi.Sepatutnya kerajaan harus berfikir untuk dapat mengurangkan bebanan rakyat,ini tidak membebankan rakyat.Jika boleh saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai mahu pihak berkuasa dapat mengubalkan undang-undang ini pemansuhan lampu motor di hadapan pada waktu siang hari.Saya pun berasa hairan menteri mana yang gila membuat undang-undang seperti ini,Sebagai contoh bateri motor saya perlu tukar pada setiap 7 minggu sekali dan lampu motor ikut keadaan semasa ketahanan lampu motor di gunakan.Jadi teruk begini.Saya bercadangkan supaya kerajaan memansuhkan penggunaan lampu motor di negara malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin