Ahad, 24 Mac 2013

RENUNG-RENUNGLAH KITA BERSAMA

Bismilahirrahmanirrahim

Saudara dan saudari yang di muliakan

Hadith Qudsi untuk renungan kita bersama….
Firman Allah SWT yang bermaksud….

“Aku tidak akan menghimpunkan dua ketakutan pada hambaKu dan tidak pula mengumpulkan dua keamanan baginya. Jika ia merasa aman daripadaKu di dalam dunia, Aku akan berikan rasa takut kepadanya pada hari Kiamat. Dan jika ia merasa takut kepadaKu di dunia, Aku akan berikan kepadanya rasa aman pada hari Kiamat”
[HQ riwayat: Ibnu Mubarak dan Al Hasan]

Adalah suatu perkatra yang tidak perlu diragukan lagi bahawa semakin meningkatnya rasa takut kita kepada Allah SWT di dunia ini, akan meningkatlah usaha kita untuk menjauhi diri dari melakukan kederhakaan, keburukan, maksiat dan kejahatan menurut akal, adab dan syarak. Dan begitulah sebaliknya jika kita semakin nipis rasa takut ,semakin menipis pula iman kita, dan meningkatlah keberanian kita untuk berbuat kederhakan dan bertambah luas pula bidang kejahatan dan kebinasan yang kita lakukan.  

Tegasnya di sini barang siapa yang kuat rasa takutnya kepada Allah SWT di dalam dunia, maka ia akan merasa aman dan tenteram pada hari kiamat, begitulah sebaliknya…..

Sekian, sedikit renungan untuk didikan hati kita bersama.  Berdoalah semoga Allah campakkan rasa takut kita kepada Allah SWT yang mencipta dan mengatur hidup kita….
Wasalam, maaf di pinta



NARONGCHAI ANUPONG SARARAK
KETURUNAN THAI MALAY.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin