Sabtu, 14 Januari 2012

ANAK-ANAK MUDA TIDAK HARUS MELUPAKAN SEJARAH.

Saya sebagai rakyat malaysia ingin memperingatkan kepada anak-anak muda supaya sejarah tidak harus di lupakan.Sepatutnya anak-anak muda mahu mengetahui mengenai sejarah kemerdekaan tanah melayu,bagaimana perjuangan orang-orang melayu menetang pihak inggeris,jepun dan komunis.Kita patut bersyukur kerana anak-anak muda sekarang duduk dalam kemewahan berbanding dengan tok nenek kita dulu dengan daif dan seksa untuk mendapat bekalan makanan.Tapi sekarang sudah mewah dengan adanya berjenis-jenis makanan,jalur lebar,internet dan lain-lain lagi.Sepatutnya anak -anak muda sekarang lebih mempelajari ilmu sejarah.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakkan generasi anak-anak muda kita tidak minat dalam bidang ilmu sejarah.Bagi pandangan saya anak-anak muda harus mempelajari sejarah tidak harus melupakan sejarah.Semoga anak-anak muda dapat mempelajari mengenai sejarah.Belajarlah sejarah untuk pengetahuan kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin