Jumaat, 13 Januari 2012

SALASILAH KELUARGA MAESAU DI PULAU TIKUS PULAU PINANG.




Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai ingin memberi satu cerita kepada anda asal usul keluarga tok nenek saya iaitu maesau nama islam Salmah Binti Abdullah dulu tok saya tinggal di wat pulau tikus pulau pinang.Abang tok saya pula ialah Deng Sararak berkerja di pejabat thai konsulat pulau pinang.Tok saya pula adalah asal masyarakat siam yang beragama buddha tapi aruah tok saya sudah memeluk agama islam tapi adik beradik tok saya tidak putus dengan keluarganya.Nama-Nama adik beradik tok saya iaitu Naichan,Noni,Lily,Deng Sararak abg tok saya,Nathalang bangkok thailand.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin