Jumaat, 27 Januari 2012

APA ITU CINTA

Mengapa aku harus bercinta?Perlu ke aku bercinta? Cinta itu terlalu banyak maksud. tapi bagi aku, cinta itu adalah satu perasaan sayang terhadap insan yang dikasihi ,ingin melindungi dia dan cinta itu satu tanggungjawab.
Wahai kaum wanita yang aku hormati,bagi korang yang masih belum bercinta terutama remaja, lebih baik korang fikir masak-masak untuk bercinta. Sanggupkah korang habiskan masa remaja korang dengan bercinta? Aku nasihatkan enjoylah dulu dunia bersama kawan-kawan karib.


Masa bersama kawan-kawan adalah masa yang berharga.Kerana masa untuk bersama kawan-kawan terlalu singkat berbanding masa korang habiskan bersama pasangan selepas kahwin. Selepas kahwin, korang dah jarang akan keluar dengan kawan-kawan..



Wahai kaum wanita yang aku hormati,jika korang rasa korang sanggup, fikirkan pula bersediakah korang untuk bercinta dan kemudian dilukai selepas ditinggalkan. korang dah cukup kuat untuk melalui hari-hari korang dilukai selepas itu? Kebanyakkan mereka yang dilukai hanya mampu mencurahkan rasa sakit hati ditinggalkan kepada kawan lelaki yang lain kemudiannya dia pula menjadi kekasih korang selepas lelaki itu tahu terdapat kekosongan didalam hati korang..
Wahai kaum wanita yang aku hormati, kenapa korang bercinta? Aku yakin korang hanya bercinta kerana suka melayan perasaan dihargai pasangan. Jangan biarkan nafsu itu menguasai diri.. Jika benar dia cinta korang, dia akan sanggup tunggu korang dan dia tidak akan menyentuh korang. Dia akan jaga korang sehabis baik dan akan jadikan korang isteri yang solehah..




Wahai kaum wanita yang aku hormati, sesungguhnya seorang lelaki itu seharusnya menghormati korang...Korang bukan barang untuk disepak-sepak.Korang bukanlah mesin pembuat air mata.. Air mata korang itu amat bernilai.. Korang bukanlah mesin melahirkan manusia. Kasihanilah anak-anak yang dilahirkan didunia tanpa pintanya...Janganlah engkau bunuh dia....


Wahai kaum wanita yang aku hormati, dengarlah nasihat aku yang terakhir, carilah cinta itu melalui hati, bukan melalui paras rupa. Bersabar jika korang masih belum temui cinta korang, cinta pertama itu lebih indah jika dibawa ke pelamin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin