Jumaat, 27 Januari 2012

TEKNIK MELANCAP YANG POPULAR DI KALANGAN LELAKI DAN WANITA.

Teknik Melancap merujuk kepada rangsangan seksual kemaluan sendiri seseorang, biasanya ke titik orgasme. [1] rangsangan itu boleh boleh dilakukan secara manual, dengan menggunakan objek atau alat, atau oleh gabungan beberapa kaedah ini. [2] Teknik Melancap adalah yang samabentuk autoeroticism. Teknik Melancap dengan rakan kongsi, yang dipanggil Teknik Melancap bersama, juga biasa.
Lelaki dan wanita mempunyai teknik dan ciri-ciri persamaan, tetapi juga mempunyai keutamaan tertentu dalam cara yang mereka suka Teknik Melancap. Kajian mendapati bahawa Teknik Melancap kerap dalam manusia kedua-dua jantina dan semua peringkat umur, walaupun terdapat variasi. Pelbagai faedah perubatan dan psikologi telah disebabkan oleh sikap yang sihat untuk seks dalam pelancapan umum dan khususnya, dan tidak ada hubungan sebab dan akibat adalah dikenali antara Teknik Melancap dan apa-apa bentuk gangguan mental atau fizikal.
Kisah Teknik Melancap telah dirayakan di seluruh dunia seni sejak prasejarah. Walaupun terdapat satu tempoh (merentang antara abad ke-20 ke-18 dan awal lewat) apabila ia tertakluk kepada celaan perubatan dan konservatif sosial, ia adalah dianggap sebagai sebahagian normal kehidupan yang sihat hari ini. Terdapat telah maraton Teknik Melancap dan slogan perkhidmatan kesihatan seperti “orgasma sehari terus doktor”. Ia biasanya disebut dalam muzik popular serta di televisyen, filem dan di dalam penulisan.
Teknik Melancap haiwan telah diperhatikan pada banyak spesis, kedua-duanya di dalam hutan dan dalam kurungan.
Etimologi
Teknik Melancap perkataan adalah dipercayai berasal dari sama ada dialek Greek perkataan mézea (µ??ea, “kemaluan”) atau Latin Manus (“tangan”) dan Latin turbare (“mengganggu”). [6] etimologi bersaing adalah berdasarkan Latin Manu stuprare (“mengotorkan dengan tangan”). [7]
Teknik
Seorang wanita Teknik Melancap.
Cara Teknik Melancap bersama kepada ahli-ahli kedua-dua jantina termasuk menekan atau meraba tempat pembiakan, sama ada dengan jari atau terhadap objek seperti bantal; memasukkan jari atau sesuatu objek ke dalam dubur (lihat pelancapan dubur); dan merangsang zakar atau vulva dengan penggetar elektrik, yang juga boleh dimasukkan ke dalam faraj atau dubur. Ahli-ahli kedua-dua jantina juga menikmati menyentuh, meraba, atau mencubit puting atau zon erogenous lain sewaktu Teknik Melancap. Kedua jantina kadang-kadang menggunakan bahan pelincir untuk memperhebatkan sensasi.
Membaca atau melihat pornografi, atau fantasi seks, sering adjuncts biasa untuk Teknik Melancap. Sering orang akan memanggil pada peringatan sewaktu pelancapan. Aktiviti-aktiviti pelancapan sering ritualised. Obsesi dan paraphilias pelbagai juga boleh memainkan peranan dalam upacara pelancapan. Beberapa aktiviti yang berpotensi berbahaya atau membawa maut termasuk asphyxiation autoerotic dan perhambaan diri.
Sesetengah orang mendapatkan kepuasan seks dengan memasukkan objek, seperti bunyi urethral, ??ke dalam uretra (tiub melalui mana air kencing dan, dalam lelaki, air mani, mengalir), [8] amalan yang dikenali sebagai urethral play atau “berbunyi”. [9] objek lain seperti pen mata bola dan termometer kadang-kadang digunakan, walaupun amalan ini boleh menyebabkan kecederaan dan / atau jangkitan. [10] Sesetengah orang Teknik Melancap dengan menggunakan mesin yang mensimulasikan persetubuhan.
Lelaki dan wanita boleh Teknik Melancap sehingga mereka berhampiran dengan puncak syahwat, berhenti untuk seketika untuk mengurangkan keterujaan, dan kemudian menyambung semula Teknik Melancap. Mereka boleh mengulangi kitaran ini berkali-kali. Ini “berhenti dan pergi” membina, yang dikenali sebagai “tepi,” boleh mencapai lebih kuat kepuasan seks. [11] Jarang, orang-orang berhenti perangsangan hanya sebelum puncak syahwat untuk mengekalkan tenaga memuncak yang biasanya datang selepas orgasma. [12]
Female
Seorang perempuan Teknik Melancap menggunakan dildo.
Teknik pelancapan wanita termasuk seorang wanita meraba vulvanya, terutamanya kelentitnya, dengan telunjuk dan / atau jari tengah. Kadang-kadang satu atau lebih jari boleh dimasukkan ke dalam faraj untuk mengusap berulangan dinding hadapan farajnya di mana G-spot terletak. [13] Bantuan pelancapan seperti sebuah alat penggetar, dildo atau bola Ben Wa juga boleh digunakan untuk merangsang faraj dan kelentit . Ramai wanita mencumbu buah dada mereka atau merangsang puting dengan tangan bebas, jika ini adalah kawasan yang menerima rangsangan seksual. Perangsangan dubur juga dinikmati oleh sesetengah. Pelinciran kadang-kadang digunakan sewaktu pelancapan, terutamanya ketika penembusan terlibat, tetapi ini bukanlah sejagat dan banyak wanita mendapati pelinciran semulajadi yang mencukupi.
Kedudukan biasa termasuk berbaring di belakang atau telungkup ke bawah, duduk, mencangkung, melutut atau berdiri. Dalam sebuah bak mandi atau pancuran seorang wanita dapat secara air paip pada kelentit dan vulvanya. Berbaring telungkup ke bawah seorang dapat menggunakan tangan, seorang dapat bercelapak sebuah bantal, sudut atau hujung katil, kaki seorang pasangan atau sesetengah pakaian merenyukkan dan “bonggol” vulva dan kelentit terhadapnya. Berdiri tegak, sebuah kerusi, sudut sebuah benda perabot atau juga sebuah mesin basuh boleh digunakan untuk merangsang kelentitnya melalui labia dan pakaiannya. Sesetengah Teknik Melancap menggunakan hanya tekanan digunakan pada kelentit tanpa perhubungan terusan, contohnya dengan menekan tapak tangan atau bola tangan terhadap seluar dalam atau pakaian lain.
Pada tahun 1920an, Havelock Ellis melaporkan bahawa turn-abad-seamstresses menggunakan mesin jahit yang dikendalikan pedal dapat mencapai orgasme dengan duduk berhampiran tepi kerusi mereka. [14]
Wanita boleh merangsang diri mereka dengan melintasi kaki mereka ketat dan Mengetap otot kaki mereka, memberikan tekanan pada alat pembiakan seks mereka. Ini dapat secara potensi dilakukan dalam keadaan orang ramai tanpa pemerhati perasan. Fikiran, fantasi dan peringatan instances terdahulu arousal dan puncak syahwat boleh menghasilkan pengujaan seksual. Sesetengah wanita mendakwa dapat memuncak syahwat spontaneously dengan daya kemahuan sendiri, walaupun ini mungkin tidak tegas layak sebagai pelancapan oleh kerana tiada perangsangan batun terlibat. [15] [16]
Ahli terapi seks akan kadang-kadang mencadangkan bahawa pesakit perempuan mengambil masa untuk Teknik Melancap untuk orgasma, lebih-lebih lagi jika mereka tidak berbuat demikian sebelum ini. [17] [18]
Male
Seorang lelaki Teknik Melancap dengan menggenggam dan gelongsor kulup atas dan ke bawah ke atas kelenjar.
Teknik pelancapan lelaki adalah dipengaruhi oleh beberapa faktor dan pilihan peribadi. Teknik juga mungkin berbeza antara lelaki yang telah berkhatan dan orang-orang yang tidak mempunyai. Beberapa teknik yang boleh bekerja untuk seorang individu yang boleh susah atau tidak selesa yang lain.
Teknik pelancapan lelaki yang paling biasa adalah hanya dengan memegang pelir dengan genggaman longgar dan kemudian bergerak tangan ke atas dan ke bawah batang. Ini jenis rangsangan biasanya semua yang diperlukan untuk mencapai orgasme dan ejakulasi. Kelajuan mosi tangan akan berbeza-beza dari seorang ke seorang, walaupun ia tidak umum pada kelajuan untuk bertambah apabila pancutan air mani berhampiran dan untuk mengurangkannya sewaktu pancutan air mani sendiri. [19] Bagi lelaki yang belum berkhatan, perangsangan zakar dengan cara ini tiba dari “pengepaman” kulup, di mana kulup diadakan dan merosot sehingga dan lebih kelenjar, yang bergantung kepada panjang kulup, sepenuhnya atau sebahagian dilindungi dan kemudian didedahkan dalam gerakan yang cepat. Pada masa ini, kepala sendiri boleh meluaskan dan memanjangkan rangsangan berterusan, menjadi lebih gelap sedikit warna, manakala usul pesat gelongsor kulup mengurangkan geseran. Bagi lelaki yang telah dikhatan, yang kelenjar kebanyakannya atau dibongkar, teknik ini mewujudkan hubungan yang lebih berterusan di antara tangan dan kelenjar. Untuk mengelakkan kesakitan dari geseran ini yang menghasilkan, ada boleh memilih untuk menggunakan suatu pelincir peribadi sewaktu pelancapan.
Satu lagi teknik yang digunakan oleh lelaki yang banyak adalah dengan meletakkan hanya jari telunjuk dan ibu jari di sekeliling zakar kira-kira separuh jalan di sepanjang zakar dan berkali-kali slaid kulit aci atas dan ke bawah. Suatu variasi ini adalah dengan meletakkan kesemua jari dan ibu jari pada zakar seolah-olah bermain seruling, dan kemudian ulang-alik ke depan dan ke belakang. [19] Satu lagi teknik umum adalah berbaring telungkup ke bawah pada permukaan selesa seperti tilam atau bantal dan meraba pelir terhadapnya. Teknik ini boleh termasuk menggunakan satu patung, atau faraj buatan. Dalam ketiadaan alat-alat itu, lelaki yang sering berfantasi bahawa mereka yang terlibat dalam hubungan seksual dengan pasangan dan mungkin mencari jalan untuk meningkatkan fantasi dengan melihat gambar-gambar lucah ketika mereka Teknik Melancap.
Terdapat banyak lagi variasi pada teknik pelancapan lelaki. Lelaki juga boleh menggosok atau mengurut kelenjar, bibir kelenjar, dan delta frenular. Sesetengah lelaki boleh meletakkan tangan secara terusan pada pelir mereka sewaktu pelancapan, sementara yang lain menggunakan tangan bebas mereka untuk mengusap-ngusap buah pelir, puting, atau bahagian-bahagian lain badan mereka. Puting adalah zon erogenous, dan rangsangan kuat daripada mereka sewaktu pelancapan biasanya akan menyebabkan zakar menjadi tegang lebih cepat daripada ia akan sebaliknya. Sesetengah boleh membiarkan tangan mereka pegun sementara mengepamnya ke dalamnya dengan tolakan pelvic supaya dapat merangsangkan mosi hubungan seks. Lain boleh juga menggunakan penggetar dan alat-alat seksual lain lebih umum berkaitan dengan pelancapan wanita. Beberapa lelaki sangat fleksibel dapat mencapai dan merangsang zakar mereka dengan lidah atau bibir mereka, dan sebagainya melaksanakan autofellatio.
Kelenjar prostat adalah salah satu daripada organ-organ yang menyumbang bendalir kepada air mani. Oleh kerana prostat adalah sentuhan sensitif, ada yang secara langsung merangsang menggunakan jari yang dilincirkan atau dildo dimasukkan melalui dubur ke dalam rektum. Merangsang prostat dari luar, melalui tekanan pada perineum, boleh menyeronokkan juga. Sesetengah lelaki juga menikmati rangsangan dubur, dengan jari atau sebaliknya, tanpa mana-mana rangsangan prostat.
Teknik kawalan ejakulasi yang agak kontroversi adalah untuk meletakkan tekanan pada perineum, kira-kira pertengahan antara skrotum dan dubur, sejurus sebelum ejaculating. Ini boleh, bagaimanapun, peralihan air mani ke dalam pundi kencing (yang disebut sebagai pancutan air mani songsang).
Teknik Melancap bersama
Johann Comment Geiger, cat air, 1840.
Lihat juga: Bukan-nyaring seks
Teknik Melancap Mutual merupakan perbuatan seksual di mana dua atau lebih orang merangsang diri mereka atau satu sama lain secara seksual, biasanya dengan tangan.
Ia boleh menjadi sebahagian daripada himpunan penuh hubungan seks. Ia boleh digunakan sebagai Selingan, foreplay, atau sebagai alternatif kepada penembusan. Bagi sesetengah orang, bukan-nyaring seks atau frottage adalah aktiviti utama seksual pilihan di atas semua yang lain. Peserta yang tidak mahu hubungan seks yang penuh itu masih menikmati Teknik Melancap bersama.
Teknik Melancap bersama diamalkan oleh orang semua orientasi seksual. Apabila digunakan sebagai alternatif kepada penembusan zakar-faraj, matlamat yang berkenaan untuk mengekalkan keperawanan atau untuk mencegah kehamilan. Sesetengah orang memilih sebagai alternatif kepada seks kasual kerana ia menghasilkan kepuasan seksual tanpa seks sebenar. Bagi sesetengah orang, Teknik Melancap dengan kawan-kawan membantu mengangkat stigma mereka berasa sekitar perbuatan. Ini membantu mereka membangunkan orgasma mereka, meningkatkan keseronokan itu, dan memberi inspirasi mereka untuk Teknik Melancap secara lebih kerap. [20]
Teknik Melancap bersama boleh diamalkan oleh lelaki atau perempuan secara berpasangan atau kumpulan dengan atau tanpa benar-benar menyentuh orang lain seperti yang ditunjukkan oleh contoh berikut senario kenalan berbanding bukan kenalan:
Bukan Hubungi Teknik Melancap Bersama – Dua orang Teknik Melancap dengan kehadiran antara satu sama lain tetapi tidak menyentuh.
Hubungi Teknik Melancap Bersama – orang yang menyentuh orang lain untuk Teknik Melancap. Orang lain boleh melakukan perkara yang sama semasa atau selepas.
Kumpulan Non-Contact – Lebih daripada dua orang Teknik Melancap dengan kehadiran antara satu sama lain dalam satu kumpulan tetapi tidak menyentuh antara satu sama lain.
Contact Kumpulan – Lebih daripada dua orang fizikal menyentuh antara satu sama lain untuk Teknik Melancap sebagai satu kumpulan.
Foreplay Teknik Melancap Bersama -. Rangsangan manual kemaluan masing-masing di mana sesi akhirnya membawa kepada seks [21]
Frequency, umur, dan jantina
Kekerapan Teknik Melancap adalah ditentukan oleh banyak faktor, misalnya, rintangan untuk ketegangan seksual, tahap hormon yang mempengaruhi rangsangan seksual, tabiat seksual, pengaruh rakan sebaya, kesihatan dan sikap seseorang untuk Teknik Melancap yang dibentuk oleh budaya; E. Heiby dan J. Becker diperiksa kedua. [22] sebab-sebab perubatan juga telah dikaitkan dengan pelancapan. [23] [24] [25]
Kajian yang berlainan telah mendapati bahawa Teknik Melancap kerap pada manusia. Kajian tahun 1950-an Alfred Kinsey penduduk Amerika Syarikat telah menunjukkan bahawa 92% daripada lelaki dan 62% daripada wanita telah masturbated semasa hayat mereka. [16] Similar results telah ditemui di 2007 British kebarangkalian kaji selidik kebangsaan. Adalah didapati bahawa, antara individu yang berumur 16 hingga 44 tahun, 95% lelaki dan 71% daripada wanita yang masturbated di beberapa titik dalam hidup mereka. 73% lelaki dan 37% daripada wanita yang dilaporkan Teknik Melancap dalam empat minggu sebelum temu bual mereka, manakala 53% lelaki dan 18% daripada wanita yang dilaporkan Teknik Melancap dalam tempoh tujuh hari sebelumnya. [26]
Pada tahun 2009, Kerajaan UK menyertai Belanda dan negara-negara Eropah yang lain dalam menggalakkan remaja Teknik Melancap sekurang-kurangnya setiap hari. Orgasma Satu ditakrifkan sebagai hak di dalam risalah kesihatan. Ini dilakukan sebagai tindak balas kepada data dan pengalaman dari EU yang lain negara anggota untuk mengurangkan kehamilan remaja dan PMS (STD), dan untuk menggalakkan tabiat yang sihat. [27]
Dalam Seksualiti buku Manusia: Kepelbagaian dalam Kontemporari Amerika, oleh Strong, Devault dan Sayad, penulis menunjukkan, “Seorang budak lelaki bayi boleh ketawa dalam penterjemahan kata-kata beliau ketika bermain-main dengan ereksi zakar”. “Kanak-kanak perempuan Bayi kadang-kadang menggerakkan badan mereka rhythmically, hampir ganas, terdapat untuk mengalami orgasme.” Pakar ginekologi Itali Giorgio Giorgi dan Marco Siccardi diperhatikan melalui ultrasound janin perempuan mungkin Teknik Melancap dan mempunyai apa yang kelihatan seperti orgasma 1. [28]
Nampaknya bahawa perempuan kurang berkemungkinan untuk Teknik Melancap manakala dalam hubungan yang aktif heteroseksual berbanding lelaki. Kepercayaan umum menegaskan bahawa individu sama ada seks yang tidak berada dalam hubungan seksual aktif cenderung untuk Teknik Melancap lebih kerap daripada orang-orang yang;
Walau bagaimanapun, kebanyakan masa ini tidak benar sebagai pelancapan bersendirian atau dengan pasangan sering ciri hubungan. Bertentangan dengan kebijaksanaan konvensional, beberapa kajian sebenarnya mendedahkan hubungan yang positif antara kekerapan Teknik Melancap dan kekerapan melakukan hubungan. Satu kajian melaporkan kadar yang ketara lebih tinggi pelancapan di lelaki gay dan wanita yang berada dalam hubungan. [26] [29] [30] [31]
Utiliti evolusi
Teknik Melancap boleh meningkatkan kesuburan semasa hubungan. Satu kajian 2009 Australia dijumpai ejakulasi setiap hari untuk menjadi satu faktor penting dalam kesihatan sperma dan motilitas. [32]
Pelancapan wanita mengubah syarat-syarat dalam faraj, pangkal rahim dan rahim, dalam cara-cara yang boleh mengubah peluang kehamilan dari hubungan seks, bergantung ke atas masa Teknik Melancap yang. Orgasma wanita antara satu minit sebelum dan sehingga 45 minit selepas permanian beradas antara nikmat-nikmat peluang untuk sperma yang sampai ke telur dia.
Jika, sebagai contoh, beliau mempunyai hubungan kelamin dengan lebih daripada satu lelaki, seperti puncak syahwat boleh meningkatkan kemungkinan kehamilan oleh salah seorang daripada mereka. [33] [34] pelancapan wanita juga boleh memberi perlindungan terhadap jangkitan pangkal rahim dengan meningkatkan keasidan mukus pangkal rahim dan dengan bergerak serpihan daripada serviks. [34]
Bagi lelaki, rasa Teknik Melancap keluar sperma lama dengan motilitas rendah dari saluran kemaluan lelaki. Ejakulasi akan datang kemudian mengandungi sperma lebih segar, yang mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mencapai konsep semasa hubungan. Jika lebih daripada seorang lelaki telah bersetubuh dengan seorang perempuan, sperma dengan motilitas tertinggi akan bersaing dengan lebih berkesan. [35] [36] [37]
Kesihatan dan kesan psikologi
Potret diri sendiri Egon Schiele 1911, Teknik Melancap yang menggambarkan.
Faedah
Ia diadakan di kalangan kesihatan mental yang banyak bahawa Teknik Melancap boleh meredakan kemurungan dan membawa kepada perasaan yang lebih tinggi dari harga diri [38] Teknik Melancap juga boleh berguna dalam hubungan di mana satu pasangan ingin seks yang lebih daripada yang lain – di mana Teknik Melancap kes menyediakan kesan imbangan dan dengan itu hubungan yang lebih harmoni. [39]
Teknik Melancap bersama, perbuatan yang dua atau lebih rakan kongsi merangsang diri mereka dengan kehadiran antara satu sama lain, membolehkan pasangan untuk mendedahkan “peta pusat keseronokan [mereka]“. Dengan menonton Teknik Melancap rakan kongsi, seseorang akan menemui kaedah yang mereka gunakan untuk sila dia sendiri, membolehkan setiap rakan kongsi untuk belajar berapa yang lain menikmati disentuh.
Hubungan seks, dengan sendirinya, sering menyusahkan atau tidak praktikal pada masa-masa untuk memberikan pembebasan seksual yang mencukupi untuk ramai orang. Teknik Melancap bersama membolehkan pasangan untuk menikmati satu sama lain dan mendapatkan pembebasan seksual yang kerap yang mereka perlukan tetapi tanpa kesulitan dan risiko yang dikaitkan dengan seks. [39]
Pada tahun 2003, satu pasukan penyelidikan Australia yang diketuai oleh Graham Giles Kanser Majlis Australia [40] mendapati bahawa lelaki Teknik Melancap kerap mempunyai kebarangkalian yang lebih rendah untuk menghidap kanser prostat. Lelaki yang purata lima atau lebih pancutan mani mingguan berusia 20-an mereka mempunyai risiko yang jauh lebih rendah.
Walau bagaimanapun, mereka tidak dapat menunjukkan penyebaban langsung. Kajian juga menunjukkan bahawa meningkat ejakulasi melalui Teknik Melancap bukannya persetubuhan akan lebih membantu kerana persetubuhan yang berkaitan dengan penyakit (STDs) yang boleh meningkatkan risiko kanser. Walau bagaimanapun, manfaat ini mungkin umur yang berkaitan.
Satu kajian pada 2008 menyimpulkan bahawa ejakulasi yang kerap di antara umur 20 dan 40 boleh dikaitkan dengan risiko yang lebih tinggi untuk mendapat kanser prostat. Sebaliknya, ejakulasi kerap dalam 50-an seseorang itu didapati ada kaitan dengan risiko yang lebih rendah dalam kajian ini sama. [41]
Ecstasy Saint Teresa digambarkan sebagai pelancapan oleh Felicien Rops (1833-1898).
Satu kajian yang diterbitkan pada tahun 1997 telah menemui kaitan songsang antara kematian daripada penyakit jantung koronari dan kekerapan puncak syahwat walaupun risiko yang ischaemia miokardial dan infarction boleh dicetuskan oleh aktiviti seksual.
“Persatuan antara kekerapan puncak syahwat dan semua kematian menyebabkan juga diperiksa dengan menggunakan titik tengah setiap kategori tindak balas yang direkodkan sebagai bilangan kepuasan seks setiap tahun. Kemungkinan nisbah umur larasan bagi peningkatan 100 orgasma setahun adalah 0,64 (0,44-,95). ”
Itulah perbezaan dalam mortaliti muncul di antara mana-mana dua mata pelajaran apabila satu subjek ejakulasi pada kira-kira dua kali seminggu lebih daripada yang lain. Andaikan purata pelbagai antara 3 hingga 5 pancutan mani seminggu bagi lelaki yang sihat, ini bermakna 5-7 pancutan mani setiap minggu. Ini adalah selaras dengan artikel 2003 Australia manfaat terhadap kanser prostat. Kekuatan korelasi ini meningkat dengan peningkatan kekerapan pancutan. [42]
Satu kajian 2008 di Tabriz Medical University found ejakulasi mengurangkan saluran darah bengkak hidung, membebaskan saluran udara untuk pernafasan kepada biasa. Mekanisme melalui rangsangan sistem saraf simpatik dan tahan lama. Penulis kajian mencadangkan “Ia boleh dilakukan dari masa ke masa untuk mengurangkan kesesakan dan pesakit boleh melaraskan bilangan intercourses atau masturbations bergantung kepada keterukan gejala-gejala.” [43]
Teknik Melancap juga dilihat sebagai teknik seksual yang melindungi individu dari risiko dijangkiti penyakit kelamin. Sokongan bagi apa-apa tujuan, dan untuk menjadikannya sebahagian daripada kurikulum pendidikan seks Amerika Syarikat, yang membawa kepada pemecatan AS Pakar Bedah Am Joycelyn tua-tua semasa pentadbiran Clinton. Pertubuhan Bangsa-Bangsa EU termasuk pelancapan dalam pendidikan seks mereka dan menggalakkan amalan tersebut. (Lihat di atas)
Klimaks seksual, dari Teknik Melancap atau sebaliknya, meninggalkan salah satu dalam keadaan tenang dan puas. Ini biasanya diikuti oleh rasa mengantuk dan tidur – terutama apabila seseorang masturbates di atas katil.
Sesetengah profesional menganggap Teknik Melancap berfungsi sebagai senaman kardiovaskular. [44] Walaupun penyelidikan adalah masih lagi daya terhad, mereka yang mengidap penyakit jantung (terutama mereka yang pulih daripada infarction, atau serangan jantung) perlu meneruskan aktiviti fizikal (termasuk hubungan seks dan Teknik Melancap) secara beransur-ansur dan dengan kekerapan dan ketegasan yang status fizikal mereka akan membenarkan. Had ini boleh berkhidmat sebagai galakan membuat susulan dengan sesi terapi fizikal untuk membantu meningkatkan daya tahan.
Risiko
Orang-orang yang memasukkan objek sebagai bantuan kepada pelancapan risiko mereka menjadi tersangkut (contohnya badan-badan asing rektum). Wanita juga boleh menjadi mangsa kepada masalah ini. Seorang wanita yang dibentangkan di hospital Jerman dengan dua pensel di dalam pundi beliau. Beliau telah dimasukkan mereka ke dalam uretra beliau sewaktu pelancapan. [45]
Tekanan darah
Kedua-dua seks dan Teknik Melancap merendahkan tekanan darah. Satu kajian kecil telah menunjukkan bahawa dalam satu ujian kumpulan, persetubuhan penuh baru-baru ini mengakibatkan tekanan darah purata terendah dalam situasi tekanan. Teknik Melancap kemudiannya membawa kepada tekanan darah yang lebih rendah daripada itu tiada aktiviti seksual baru-baru ini. [46]
Kehamilan
Teknik Melancap yang melibatkan kedua-dua lelaki dan perempuan (lihat pelancapan bersama) boleh menyebabkan kehamilan kenalan air mani hanya jika vulva. Pelancapan dengan seorang rakan kongsi secara teori juga boleh menyebabkan jangkitan penyakit kelamin melalui sentuhan dengan cecair badan.
Pelancapan lelaki boleh digunakan sebagai kaedah untuk mendapatkan air mani prosedur pihak ketiga pembiakan seperti permanian beradas dan IVF yang mungkin melibatkan penggunaan sama ada rakan kongsi atau sperma penderma.
Pada bank sperma atau klinik kesuburan, bilik khas atau kabin boleh diketepikan supaya air mani yang boleh dihasilkan oleh pelancapan lelaki untuk digunakan dalam rawatan kesuburan seperti permanian beradas. Apa-apa kemudahan yang dikenali sebagai masturbatorium (AS) atau bilik pengeluaran lelaki (UK). A katil atau sofa biasanya disediakan untuk manusia, dan filem-filem lucah atau bahan lain yang boleh disediakan.
Masalah lelaki
Seorang lelaki yang zakar telah mengalami satu trauma tumpul, liku yang teruk atau kecederaan lain semasa bersetubuh atau Teknik Melancap boleh, jarang mengekalkan satu patah zakar [47] [48] [49] atau menderita dari penyakit Peyronie. [50] Phimosis adalah “satu kontrak kulup (bahawa) boleh menyebabkan masalah dengan mencederakan apabila cubaan dibuat untuk tarik kulup kembali “. [51] Dalam kes-kes ini, apa-apa manipulasi bertenaga zakar boleh bermasalah.
Teknik Melancap kompulsif
Lihat juga: Hypersexuality dan ketagihan seks
Tidak ada bukti saintifik hubungan penyebab antara Teknik Melancap dan apa-apa bentuk gangguan mental. Menurut beberapa kajian, tingkah laku seksual yang berlebihan atau kompulsif yang difahami secara umumnya untuk menjadi gejala dan bukannya sebab. [52] [53]
Kalangan kanak-kanak, Teknik Melancap berlebihan boleh menyebabkan Ketidakupayaan menyesuaikan diri seksual pada masa hadapan; [54] oleh itu, ia dilihat oleh profesional kesihatan mental sebagai petunjuk penderaan seksual [55] [56] Pengelakan pada bila-bila masa yang berkaitan dengan keutamaan untuk Teknik Melancap berlebihan. sepanjang hubungan seksual, serta keupayaan untuk mencapai orgasma lebih mudah melalui Teknik Melancap daripada melalui hubungan seks. [57]
Teknik Melancap kompulsif dan lain-lain kelakuan kompulsif boleh tanda-tanda masalah emosi. Oleh itu, yang mungkin perlu ditangani oleh pakar kesihatan mental. [58] dengan “tabiat saraf” apa-apa, ia lebih membantu untuk menimbang sebab-sebab kelakuan kompulsif, dan bukannya cuba untuk menindas pelancapan., [59] [60 ]
Terdapat perbincangan di antara profesional dan lain-lain pihak yang berminat untuk sama ada ketagihan seks benar-benar wujud. Teknik Melancap kompulsif dianggap sebagai salah satu daripada gejala penagihan seksual oleh penyokong konsep itu. [61] [62]
Dalam sejarah dan masyarakat
Rencana utama: Sejarah Teknik Melancap
Teknik Melancap telah digambarkan dalam abad ke-19 Shunga mencetak, dan tegap seperti ini oleh Kunisada.
Si tartil A Teknik Melancap. Krater Yunani dari SM Abad ke-6
Terdapat gambaran pelancapan lelaki dalam lukisan batu prasejarah di seluruh dunia. Orang yang paling awal seolah-olah telah menyambungkan seksualiti manusia dengan banyaknya di alam semula jadi. Patung tanah liat alaf ke-4 SM dari laman sebuah kuil di pulau Malta, menggambarkan seorang wanita Teknik Melancap. [63] Walau bagaimanapun, dalam gambaran dunia purba pelancapan lelaki adalah jauh lebih biasa.
Daripada rekod-rekod terawal, Sumer purba telah sikap santai ke arah seks, dan Teknik Melancap adalah satu teknik yang popular untuk meningkatkan potensi, sama ada berseorangan atau dengan pasangan. [64]
Pelancapan lelaki menjadi imej yang lebih penting di Mesir purba. Apabila dilakukan oleh tuhan yang boleh dianggap sebagai tindakan kreatif atau ajaib: Atum tuhan telah dipercayai telah mencipta alam semesta oleh Teknik Melancap untuk ejakulasi, dan pasang surut Sungai Nil adalah disebabkan oleh kekerapan pancutan. Firaun Mesir, sebagai tindak balas ini, pada satu masa yang diperlukan untuk Teknik Melancap istiadat ke dalam Sungai Nil. [65]
The India purba Hindu teks Kama Sutra menerangkan terperinci yang prosedur terbaik untuk Teknik Melancap; “Churn instrumen anda dengan satu, singa menyambar: duduk dengan kaki diregang keluar di sudut kanan antara satu sama lain, penyangga diri sendiri sehingga dengan dua tangan yang ditanam di atas tanah di antara di dalamnya dan di antara tangan anda “. [66]
Orang Yunani purba mempunyai sikap yang lebih santai ke arah Teknik Melancap daripada orang-orang Mesir tidak, berkenaan bertindak sebagai pengganti yang normal dan sihat bagi bentuk-bentuk lain keseronokan seksual. Mereka menganggap ia injap keselamatan terhadap kekecewaan seksual yang merosakkan. Orang Yunani juga ditangani dengan pelancapan wanita dalam kedua-dua seni dan tulisan-tulisan mereka. Satu istilah yang biasa digunakan untuk anaphlan, yang secara kasar diterjemahkan sebagai “menyalakan api”.
Diogenes, bercakap secara berseloroh, dikreditkan Hermes tuhan dengan ciptaan: kononnya beliau mengambil kasihan pada Pan anaknya, yang telah pining Echo tetapi tidak dapat menggoda dia, dan mengajarkan kepadanya apa yang silap mata Teknik Melancap dalam usaha untuk melegakan penderitaan. Pan dalam gilirannya mengajar tabiat gembala muda. [67]
Selewat-lewatnya abad ketujuh belas di Eropah amalan yang biasa digunakan oleh pengasuh untuk meletakkan caj laki-laki muda mereka tidur. [68] toleransi Itu tidak lama lagi kepada perubahan. Penggunaan pertama perkataan “onanisme” untuk konsisten dan secara khusus merujuk kepada pelancapan muncul Onania, risalah tanpa nama yang mula-mula diedarkan di London pada 1716. Ia menarik pada tema biasa dosa dan naib, kali ini khususnya terhadap “dosa kejam” “pencemaran-diri”. Selepas amaran buruk bahawa orang-orang yang begitu terlibat akan mengalami mati pucuk, gonorea, epilepsi dan membuang fakulti (termasuk huruf dan testimonial kononnya daripada anak-anak muda yang sakit dan mati akibat kesan Teknik Melancap kompulsif) risalah kemudiannya untuk mencadangkan sebagai ubat yang berkesan “berwarna Pengukuhan” pada 10 syiling sebotol dan “Powder prolifik” pada 12 syiling beg, yang boleh didapati dari sebuah kedai tempatan.
Peranti yang dipatenkan yang direka untuk mencegah Teknik Melancap dengan mengenakan kejutan elektrik ke atas pelakunya, dengan nada loceng penggera, dan melalui pancang di pinggir dalam tiub ke dalam zakar dimasukkan. Paten dokumen keseluruhan: Page 1, 2, 3, 4.
Satu ramai yang terkejut oleh perihal malady dalam Onania adalah doktor yang ketara Swiss Samuel-Auguste TISSOT. Pada tahun 1760, beliau menerbitkan L’Onanisme, risalah sendiri yang komprehensif perubatan atas kesan-kesan yang buruk-mana daripada Teknik Melancap. Memetik kajian kes masturbators laki-laki muda di kalangan pesakit di Lausanne, Switzerland sebagai asas bagi hujah beliau, TISSOT berhujah bahawa air mani adalah “minyak pati” dan “rangsangan” yang, apabila hilang dari badan dalam jumlah yang besar, akan menyebabkan “yg dpt dilihat pengurangan kekuatan, daya ingatan dan walaupun alasan, penglihatan kabur, gangguan saraf, semua jenis gout dan sakit sendi, melemahkan organ-organ generasi, darah dalam air kencing, gangguan selera makan, sakit kepala dan sebilangan besar daripada yang lain gangguan. ”
Walaupun idea TISSOT kini dianggap andaian yang terbaik, risalahnya telah dibentangkan sebagai kerja ilmiah, saintifik dalam masa yang apabila fisiologi uji kaji praktikal tidak wujud. Pihak berkuasa yang kerja itu kemudiannya dirawat – hujah TISSOT walaupun diakui dan bergema oleh tokoh seperti Kant dan Voltaire – boleh dikatakan beralih pandangan Teknik Melancap dalam perubatan Barat sejak dua abad yang akan datang ke penyakit yang melemahkan.
Pandangan ini berterusan ke era Victoria, di mana apa-apa celaan perubatan Teknik Melancap selaras dengan konservatif sosial yang meluas dan pembangkang untuk membuka tingkah laku biasa seksual pada bila-bila masa. [69] [70] Terdapat cadangan untuk seluar lelaki dibina supaya kemaluan tidak dapat disentuh melalui poket, untuk pelajar-pelajar sekolah yang duduk di meja khas untuk menghalang mereka melintasi kaki mereka di dalam kelas dan untuk anak-anak gadis dilarang daripada menunggang kuda dan basikal kerana sensasi yang dihasilkan oleh aktiviti-aktiviti ini dianggap terlalu serupa untuk Teknik Melancap .
Lelaki dan lelaki muda yang namun terus menikmati dalam amalan berjenama sebagai “berfikiran lemah.” [71] Banyak “remedi” telah dirancang, termasuk makan, diet meatless yang hambar. Pendekatan ini telah dinaikkan pangkat oleh Dr John Harvey Kellogg (pencipta emping jagung) dan Rev Sylvester Graham (pencipta keropok Graham). Kesusasteraan perubatan masa menerangkan prosedur bagi rawatan renjatan elektrik infibulation, menghalang alat-alat seperti tali pinggang kesucian dan straitjackets, membakar untuk membunuh rembasan atau sebagai jalan terakhir – pemotongan borong pembedahan kemaluan.
Berkhatan neonatal rutin telah digunakan secara meluas di Amerika Syarikat dan United Kingdom sekurang-kurangnya sebahagiannya kerana kesannya dipercayai pencegahan terhadap Teknik Melancap (lihat juga Sejarah lelaki berkhatan). Dalam dekad kemudian, langkah-langkah yang lebih drastik semakin digantikan dengan teknik psikologi, seperti amaran bahawa Teknik Melancap membawa kepada buta, tangan berbulu atau pertumbuhan terbantut. Sebahagian daripada berterusan sebagai mitos sehingga ke hari ini.
Pada masa yang sama, keadaan perubatan yang sepatutnya histeria dari hystera Yunani atau rahim-sedang dirawat dengan apa yang kini akan digambarkan sebagai pelancapan perubatan yang ditadbir atau perubatan yang ditetapkan untuk wanita. Teknik termasuk penggunaan alat penggeletar terawal dan menggosok kemaluan dengan krim placebo. [72]
Sikap perubatan ke arah Teknik Melancap mula berubah pada awal abad ke-20 apabila H. Havelock Ellis, dalam Pengajian kerja mani 1897 dalam Psikologi Sex, mempersoalkan premis TISSOT, riang bernama lelaki terkenal era yang masturbated dan kemudian dinyatakan menyangkal (dengan kerja-kerja pakar-pakar perubatan baru-baru ini) setiap penyakit yang dituntut yang Teknik Melancap kononnya penyebab. “Kami mencapai kesimpulan,” beliau menulis, “bahawa dalam hal Teknik Melancap sederhana dalam sihat, individu yang dilahirkan, tidak merosakkan serius keputusan semestinya mengikut.”
Robert Baden-Powell, pengasas Persatuan Pengakap, menggabungkan satu petikan dalam edisi 1914 Pengakap Boys memberi amaran terhadap bahaya Teknik Melancap. Petikan ini menyatakan bahawa individu harus lari dari godaan dengan melakukan aktiviti fizikal yang sepatutnya tayar individu supaya Teknik Melancap yang tidak boleh dilakukan.
Walau bagaimanapun, Menjelang tahun 1930, Dr. FWW Griffin, editor Scouter itu, telah menulis di dalam buku bagi Pengakap Rover bahawa keinginan untuk Teknik Melancap “peringkat pembangunan yang agak semula jadi” dan memetik kerja Ellis ‘, yang diadakan bahawa “usaha untuk mencapai pantang lengkap adalah satu kesilapan yang sangat serius. ”
Psikoanalis Austria Wilhelm Reich dalam esei beliau 1922 Mengenai Borang Spesifik Teknik Melancap cuba untuk mengenal pasti bentuk pelancapan yang sihat dan tidak sihat. Dia cuba untuk mengaitkan cara orang masturbated tahap kecenderungan mereka ke arah jantina yang berlawanan dan pathologies psiko-seksual mereka.
Kerja-kerja Sexologist Alfred Kinsey semasa tahun 1940-an dan 1950-an berkata Teknik Melancap itu kelakuan naluri untuk kedua-dua lelaki dan perempuan, memetik keputusan tinjauan Gallup Poll menunjukkan bagaimana biasa di Amerika Syarikat. Sesetengah pengkritik teori ini berpendapat bahawa kajian beliau adalah berat sebelah dan kaedah Gallup Poll adalah tidak diperlukan untuk menentukan “tingkah laku semula jadi”.
Pada tahun 1994, apabila Pakar Bedah Am Amerika Syarikat, Dr. Joycelyn tua-tua, yang disebut sebagai mengetepikan bahawa ia perlu disebut dalam kurikulum sekolah bahawa Teknik Melancap adalah selamat dan sihat, dia terpaksa meletakkan jawatan, [73] dengan lawan yang menegaskan bahawa dia adalah menggalakkan pengajaran bagaimana untuk Teknik Melancap. Banyak [yang?] Percaya ini adalah hasil dari sejarah panjang menggalakkan sudut pandangan kontroversi dan bukan berpunca semata-mata untuk sebutan awam daripada Teknik Melancap.
Pandangan agama
Pelepasan kuil di Khajuraho di Madhya Pradesh, India ciri-ciri pasangan memeluk seks dengan seorang lelaki dan seorang wanita Teknik Melancap untuk kedua-dua belah.
Rencana utama: pandangan Agama pada Teknik Melancap
Lihat juga Agama dan seksualiti dan sperma di sia-sia (Judaisme) untuk liputan yang lebih luas
Agama berbeza-beza secara meluas dalam pandangan mereka Teknik Melancap, dari mengingati sama sekali tidak dibenarkan (seperti dalam Roman Katolik [74]) untuk menggalakkan dan penapisan (lihat, misalnya Neotantra dan amalan seks Tao).
Sebagai contoh, St Thomas Aquinas, salah satu daripada Doktor yang paling utama Gereja Roman Katolik, menulis bahawa Teknik Melancap, “Naib luar tabii” yang merupakan spesies nafsu dalam kategori yang sama seperti kebinatangan dan liwat, “oleh pencemaran mendapatkan [iaitu,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin