Selasa, 10 Januari 2012

KISAH JODOH.


Aku ingin juga ada pasangan untuk aku tapi apa yang malang ke atas diriku ini.Kadang-kadang aku terasa sedih juga apa yang aku      lihat sekarang kebanyakkan semua ada masing-masing mempunyai pasangan.Rakan sebaya dengan aku pun ada juga pasangan Cuma aku seorang sahaja tidak ada mempunyai pasangan.Kemungkinan Allah tidak memberi lagi jodoh aku dengan perempuan itu.Apa yang aku lihat kebanyakkan yang aku kawan dengan bangsa dan keturunan siam tidak kekal iaitu Noi,Aom,Suwadi,Mai dan lain-lain lagi.Apa yang boleh buat semuanya takdir Allah sebagai hamba kenalah bersabar dan beristifar.Kadang-kadang air mata aku pun terasa hendak keluar juga kerana aku selama ini tidak mempunyai pasangan yang tetap dan kukuh seperti rakan-rakan sebaya dengan aku yang lain ada mempunyai pasangan yang kekal.Rakan-rakan sebaya dengan aku semua ada pasangan yang kekal sampai ke akhir hayat.Aku tidak tahu lagi nasib masa depan sama ada aku ada jodoh ataupun tidak.Aku sebagai hamba allah bertawakallah kepada yang maha esa dan maha pemurah.Kadang-kadang teringat juga selama aku kawan dengan adik kak wina suwadi,aom,noi dan mai apa yang aku kawan selama ini hanya tinggal habuk sahaja tidak ada satu bukti pun menunjukkan kekal dengan diriku ini.Yang aku tahu selama ini tidak ada siapa yang suka berkenalan dengan aku ini.Apa yang aku lihat sekarang kebanyakkan pelajar lelaki dan perempuan sudah ada mempunyai teman masing-masing di sekolah lagi.Cuma aku seorang sahaja yang tidak ada mempunyai pasangan.Rakan-rakan sebaya dengan aku semua ada pasangan serta mendapat zuriat anak.Walau apa pun ini sebagai takdir kemungkinan tidak sesuai dengan aku atau sebagainya.Aku sebagai hamba allah terserah kepada yang maha esa menentukan nasib seseorang hambanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin