Selasa, 13 Disember 2011

KEMENTERIAN PENERANGAN DAN KOMUNIKASI BENARKAN RAKYAT SATU MALAYSIA MENGGUNAKAN PARABOLA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya membenarkan rakyat satu malaysia menggunakan parabola rakyat malaysia juga ingin melihat siaran dari luar negara.Bagi saya kerajaan malaysia tidak harus menghalang rakyat satu malaysia melihat siaran dari luar negara.Rakyat juga ada hak membeli parabola antarabangsa serta memasang parabola di setiap rumah.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia adalah sifat yang tidak memberi sikap terbuka kepada rakyat untuk melihat siaran parabola dari luar negara,Apa yang saya lihat kebanyakkan rumah menteri serta raja di benarkan memasang parabola sekiranya rakyat malaysia memasang parabola tidak di benarkan.Sepatutnya kerajaan malaysia memberi peluang pilihan kepada rakyat satu malaysia untuk melihat siaran dari luar negara.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia adalah salah sebuah negara yahudi tidak memberi kebebasan kepada rakyatnya untuk bersuara dan sebagainya.Kerajaan malaysia adalah salah satu sebuah negara yahudi dan maha firaun yang tidak bertamadun.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia hanya memakan duit dan harta rakyat malaysia serta membuat undang-undang yang tidak relevan,memaksa rakyat suruh pakai tali pinggang keselamatan di belakang kereta sekiranya tidak di pasang akan di kenakan tindakan sebanyak RM300.00 itulah sifat kerajaan malaysia hanya kedarah duit rakyat.Kerajaan malaysia memang tak guna hanya penting diri sendiri sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin