Isnin, 19 Disember 2011

LESEN MEMANDU DI MANSUHKAN TAHUN DAN GUNAKAN SEPERTI KAD PENGENALAN TIDAK MEMERLUKAN TEMPOH TAMAT LESEN.GUNAKAN SEPERTI KAD PENGENALAN BOLEH DI GUNAKAN SAMPAI BILA-BILA

Saya sebagai rakyat malaysia memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya memansuhkan lesen memandu malaysia dengan mengikut tarikh dan tahun.Saya juga cadangkan kepada kerajaan malaysia supaya membuat undang-undang yang baru dengan menggunakan lesen seperti kad pengenalan tidak memerlu tarikh dan tahun.Saya harap kepada kerajaan malaysia supaya dapat menerima cadangan dari suara rakyat.Bagi saya tidak perlu menggunakan 1 dan 5 tahun kerana selepas pada tu baru boleh di perbaharui lesen memandu.Saya cadangkan agar pihak JPJ dapat memansuhkan lesen yang menggunakan tempoh yang telah di tetapkan.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia harus menggunakan seperti kad pengenalan tidak memerlu berapa tahun.Maknanya lesen memandu boleh di gunakan sampai bila-bila tanpa menggunakan tempoh dan tahun.Cuma dalam kad pengenalan kita dengan adanya Nama,Alamat,tarikh lahir,bulan dan tahun sahaja.Bagi lesen memandu pula Nama,alamat,kelas,dan tarikh lahir.Itu cadangan saya kepada kerajaan malaysia.Bagi pandangan saya sekiranya lesen yang menggunakan tempoh akan merugikan masa kerana sekiranya terlupa lesen kita di batalkan atau memperbaharui lesen lain.Sekiranya lesen memandu mengikut seperti kad pengenalan boleh di gunakan sampai bila-bila.Saya sebagai rakyat malaysia menyeru agar kerajaan malaysia dapat menerima cadangan dari rakyat malaysia.Sepatutnya kerajaan malaysia membuat satu undang-undang yang baru bagi mengantikan lesen memandu yang mengikut tamat tempoh lesen dan di gunakan seperti kad pengenalan tidak mengikut tamat tempoh.Maknanya lesen memandu boleh di gunakan seperti kad pengenalan tidak mempunyai tempoh.Saya sebagai rakyat malaysia memang bersetuju sekiranya kerajaan malaysia membuat undang-undang yang baru tidak menggunakan lesen yang mempunyai lesen memandu tamat tempoh.Bagi pandangan saya sekiranya kerajaan malaysia membuat rang undang-undang yang baru dengan menggunakan seperti kad pengenalan tidak memerlukan masa begitu lama.Itu terpulang kepada kerajaan malaysia sama ada menerima cadangan saya atau tidak terpulang pada kerajaan.Di sebabkan negara malaysia semakin maju dan bertaraf antarabangsa dengan adanya teknologi yang canggih.Bagi saya negara malaysia sepatutnya memberi kemajuan kepada rakyat bukannya mundur.Lesen memandu pun sama juga di tukar dengan yang baru seperti kad pengenalan.sepatutnya kerajaan malaysia membuat undang-undang lesen memandu yang baru sebelum mencapai 2020.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin