Ahad, 18 Disember 2011

SALASILAH RAJA SIAM









Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai meminta kepada kerajaan thailand supaya mengkaji salasilah keturunan tok saya yang bersangkut dengan maharaja siam iaitu king chulalongkorn semasa kerajaan burma serang ayutthaya pada tahun 1782 masihi.Kebanyakkan adik beradik saya cerita yang mana tinggal di pulau tikus pulau pinang.Saya menyeru supaya kerajaan thailand dapat menghantar pakar-pakar sejarah datang ke malaysia.Saya juga ingin tahu bagaimana tok saya boleh bersangkut dengan raja siam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin