Isnin, 12 Disember 2011

SALASILAH KELUARGA SAYA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai ingin mencari salasilah keluarga saya iaitu adik beradik raja thailand.Saya juga mendengar kata aruah tok saya dulu ada berkaitan dengan raja thailand iaitu maharaja siam iaitu king chulalongkorn pada tahun 1785 masihi.Jika boleh saya mahu persatuan sejarah thai dapat memberi gambaran yang sebenar.Jika boleh saya minta kerajaan thailand dapat memberi kajian asal usul tok nenek saya semasa pemerintahan kedah dengan kerajaan siam pada zaman dulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin